1. Основні види оцінювання – формувальне й підсумкове. Формувальне оцінювання перевіряє, як триває процес навчання, передбачає діагностику прогалин, дозволяє корегувати, допомагає учням вчитися одне в одного; завжди є позитивним; підвищує якість навчання. Підсумкове оцінювання оцінює результат.
2. Поточні оцінки (за відповіді) є формувальними, вони не враховуються в загальний семестровий бал. Оцінки не оголошуються й не індивідуалізуються.
3. У рекомендаціях поточні оцінки не враховуються, поточне оцінювання варто здійснювати тільки тоді, коли є підґрунтя для того, що воно щось означає, наприклад, фіксує групи результатів. За допомогою індексів (поточних) виставляються у журнал: лабораторні та практичні роботи, проєкти – гр1; робота з малюнками, таблицями, тестами, схемами – гр2; задачі, відповіді на відкриті запитання, тести на закономірності – гр3.
4. В темі ми можемо визначити 2 або 3 групи результатів (поточні індекси).
5. Поточне оцінювання не береться до уваги під час виставлення семестрових оцінок, але може врятувати в разі навчальних форс-мажорів (пропуски підсумкових з поважних причин).
6. Якщо учня не було на підсумковій роботі, можна запропонувати пройти оцінювання в окремий день або під час іншого уроку, або виставити оцінку на основі поточних.
7. Тематичні оцінки теж є формувальними. Таке оцінювання не є обов’язковим (учителі можуть проводити його за потреби, самостійно визначаючи частотність). Педрада навчального закладу вирішує, чи записувати їх взагалі, чи враховувати їх у семестрові. Їх бажано виставляти лише як орієнтир.
8. Чи може школа за рішенням педагогічної ради виставляти тематичні оцінки без колонок з індексами та враховувати ці тематичні під час підсумкового оцінювання наприкінці семестру? Семестрові оцінки мають виставлятися за групами результатів, тому з непроіндексованих тематичних це складно зробити. Тож доречно використовувати запропоновані МОН позначки (гр1, гр2 тощо).
9. Семестрове оцінювання виставляється на основі підсумкових робіт за групами результатів (індексів). Семестрова = 1 група + 2 група + 3 група. (Якщо ваша педрада вирішить, можна врахувати й тематичні бали. Семестрова = ТО + ТО + ТО + 1 група + 2 група + 3 група.)
10. Одна підсумкова робота може бути на 1, 2 чи 3 групи результатів. Записується: Підсумкова робота (гр1) або Комплексна підсумкова робота (гр1/гр2)
11. Семестрові й річні оцінки підлягають корекції.
12. Річна оцінка не обов’язково є середнім балом семестрових, враховуємо динаміку навчання.
Немає коментарів :
Дописати коментар